Poslovna darila za zaposlene, nekaj točk, ki jih je treba upoštevati

Kaj so poslovna darila?

Poslovna darila so na splošno predmeti, ki jih delodajalec podari zaposlenemu brez posebnega razloga ali zahteve. Pogosto se obravnavajo kot simboli dobre volje ali priznanje delodajalca zaposlenemu. V sodobnem času ima skoraj vsako podjetje politiko zagotavljanja poslovnih daril svojim zaposlenim.

Zakaj so pomembna?

Prejemanje darila je že samo po sebi koristna izkušnja, zaradi katere se počutite bolj cenjeni in ki krepi vez s tistim, ki vam darilo podarja. Podjetja in sektorji se zanašajo na to strategijo korporativnega obdarovanja, da okrepijo svoje poslovne vezi in izrazijo hvaležnost do svojih zaposlenih. Za podjetja je lahko izredno koristna pri ohranjanju dobre volje in trdne vezi z zaposlenimi.

5 idej za poslovna darila za zaposlene

·        Podarjanje škatle z dobrotami

Presenečenje je lahko zelo učinkovit element pri obdarovanju. Darilo, za katerega ni očitno, kaj točno je, bi na zaposlenega domnevno naredilo boljši vtis o delodajalcu. Najboljši scenarij bi bil, če bi zaposleni v tej škatli našel nekaj, kar je zahteval in kar je nameraval kupiti. Ti primeri lahko takoj povečajo medsebojno spoštovanje in povezanost med delodajalcem in zaposlenim.

·        Nekaj povezano z zdravjem in dobrim počutjem

Zaradi današnjega načina življenja se večina od nas v celoti približuje telesnemu in duševnemu nezdravju. Naučiti se moramo, kako uskladiti delo in prosti čas, na kar v zadnjem času pozabljamo, zato je med prebivalstvom vse več zdravstvenih težav. V takšnih razmerah se pričakuje, da bo obdarovanje zaposlenega z nečim, povezanim z zdravjem in dobrim počutjem, cenjeno, saj vsi vemo, da je zdravje največje bogastvo.

·        E-darilne kartice

V današnjem času, ko je vse na spletu, je obdarovanje zaposlenih z e-darilnimi karticami ena najboljših možnosti za poslovno darilo. Te darilne kartice večinoma vsebujejo določen znesek, ki ga prejemnik lahko uporabi za nakup nečesa po lastni izbiri.

Videti je veliko bolj prefinjeno kot stara praksa izročanja gotovine, poleg tega pa prejemniku ponuja veliko različnih možnosti, saj je danes prek spleta mogoče kupiti dobesedno vse.

·        Sladkarije ali čokolade

Kot pove že ime samo je biti nagrajen s sladkarijami najslajše. Vsekakor je to lahko učinkovit način za krepitev odnosov med delodajalci in zaposlenimi. Še bolje je, če so sladkarije zaposlenim podarjene v zadostnih količinah, da jih lahko delijo s svojimi družinami in bližnjimi.

Druga prednost obdarovanja s sladkarijami in podobnimi izdelki je, da ponujajo široko paleto izdelkov, med katerimi lahko izbirate, vaše darilo za zaposlenega je lahko kar koli, od keksov, pite, čokolade do izbranih zbirk svežega suhega sadja.

·        Dekorativni predmeti za mizo ali dom

Vsi želimo, da so naši domovi, pisarne in okolica dobro vzdrževani in urejeni. Okrasni predmeti so zlahka opazni in vam zagotavljajo neizmerno zadovoljstvo, ko so deležni priznanja. Če takšne predmete podarite zaposlenim kot darilo, bi v njih zagotovo povečali občutek pripadnosti tej organizaciji in jih spodbudili, da bi z njo ostali tudi na dolgi rok.

‘Ja’ in ‘Ne’ poslovnih daril

Ja

  • Delodajalec mora biti pri izbiri daril za svoje zaposlene natančen. Če bi darilo nekoliko prilagodili, bi bilo sprejeto z veliko več topline. Delodajalci morajo pri izbiri poslovnih daril uporabiti svoje splošno razumevanje zaposlenega. To tudi ne pomeni, da mora delodajalec iti na vse pretege, da bi razumel želje zaposlenega, da bi mu lahko zagotovil darilo.

Preprosto ročno napisana opomba skupaj s samim darilom je lahko odlična gesta personalizacije darila, ki bi v zaposlenem vzbudila veliko več naklonjenosti.

  • Zelo pomembno je, da je delodajalec pri izbiri daril za zaposlene zelo primeren. Obdarovanje v podjetju je lahko veliko bolj zapleteno kot osebno obdarovanje.

Čeprav je res pomembno, da se darila do neke mere personalizirajo, morajo delodajalci upoštevati, da mora biti darilo primerno za poslovno okolje. Delodajalci nikoli ne želijo, da bi bila njihova darila videti preveč priložnostna ali preveč osebna. Druga pomembna točka je, da je treba paziti, da se darilo ne dojema kot podkupnina s strani zaposlenega.

  • Delodajalci se morajo zavedati, ali bo darilo podarjeno posameznemu zaposlenemu, skupini zaposlenih ali vsem zaposlenim v organizaciji. V vsakem od teh treh primerov bodo točke, ki jih je treba upoštevati pri izbiri darila, zelo različne. Delodajalci morajo presoditi in se vprašati, kako bodo zaposleni dojemali darilo.

Ne

  • Izogibajte se vstavljanju promocijskih oznak, logotipov ali sporočil v poslovna darila. V nasprotnem primeru bi to lahko negativno vplivalo na dojemanje organizacije pri zaposlenih. Morda bodo dobili občutek, da so tudi to neke vrste promocijska darila, namenjena v korist podjetja. Majhen logotip je lahko prisoten in ne bi povzročil velike škode, vendar morajo delodajalci paziti, da njihova darila ne bodo videti tudi kot tržni izdelek.
  • Delodajalci nikoli ne smejo sklepati kompromisov glede kakovosti izdelkov, ki jih podarjajo kot darila. Zavedati se morajo svojega proračuna, ki ga bodo porabili za ta darila. Kakovostno poceni predmet bo pri zaposlenih zagotovo ustvaril negativen vtis o delodajalcu. Obstaja veliko možnosti, ki so lahko zelo dobra poslovna darila po cenah, ki delodajalcu ne naredijo luknje v žepu. Izbira daril ima vedno zelo pomembno vlogo v celotnem postopku.

Razlika med promocijskimi in poslovnimi darili

Promocijska darila in poslovna darila se med seboj zelo razlikujejo, razen dejstva, da se oboje lahko uporablja kot orodje za trženje, pri čemer je edini namen prvih daril samo trženje, druga pa so bolj način zahvale ali izražanja spoštovanja. Promocijska darila so lahko del načrtovane kampanje podjetja za privabljanje, ohranjanje ali izboljšanje poslovnega odnosa med strankami ali dolgoletnimi pokrovitelji in podjetjem.

Poslovna darila pa niso nujno namenjena temu, da bi s trženjem koristila podjetju. To so bolj osebna darila, ki se dajejo z namenom izražanja naklonjenosti in hvaležnosti.

Zaključek

Izbira poslovnih daril za zaposlene je lahko precej zapletena naloga, saj zahteva določeno mero razumevanja in presoje. Tudi če se delodajalci potrudijo po svojih najboljših močeh, jim velikokrat ne uspe navdušiti zaposlenih s svojimi darili. Vsekakor je treba upoštevati celoten scenarij organizacije in potrebe zaposlenih, da poslovna darila ne končajo v koših za smeti zaposlenih.